סיימתם שירות לאומי ומהר מאוד הבנתם שזהו זמן מצוין להשתלב בעבודה ולהתחיל את חייכם הבוגרים!
עבודה מועדפת לאחר סיום שירות לאומי הינה אך ורק במשרות שהוגדרו על ידי המוסד לביטוח לאומי כמשרות "נדרשות". מסיימי שירות לאומי שיעסקו בעבודה מועדפת במשך 6 חודשים מלאים על פני 24 חודשים (לא חובה רצופים) מיום סיום השירות, זכאים למענק עבודה נדרשת. (נכון לשנת 2019 גובה המענק עומד על 9,722 ₪)

סוגי משרות נדרשות מתעדכנות מעת לעת באתר של הביטוח הלאומי, אך לרוב תהיינה בתחומים: תחנות דלק, מפעלי תעשייה ובתי מלאכה, אתרי בנייה, בתי מלון, משרות בתחום ההלבשה והמתכת, אתרי גידול חקלאיים וטיפול באנשים עם מוגבלות. חשוב לדעת כי גם בתוך התעשייה עצמה ישנן משרות ספציפיות שמזכות במענק וכאלו שלא מזכות וחשוב מאוד לבדוק את העניין לעומק טרם תחילת העבודה.

לחצי כאן לרשימה המלאה והמעודכנת של המשרות באתר הביטוח הלאומי

אם כך, מדוע לא כל מסיימי השירות הלאומי משתלבים בעבודה נדרשת ? הסיבה טמונה בכך שסוגי המשרות שסומנו כמשרות נדרשות לא תמיד מתאימות לכל אחד ואחת מאיתנו. סיבה נוספת היא השכר, אמנם מענק העבודה המועדפת הוא נוצץ ומפתה, אך יש לא מעט משרות מרשימת המשרות הנדרשות שהשכר המשולם בהן הוא מינימום.

ופה אנחנו צריכים לקבל החלטה בהתאם לסוג העבודה המתאימה לנו, לצד השכר: אם יש ביכולתנו להשתלב במשרה עם שכר מתגמל ומפנק בתחום בו נרצה לעסוק, זה יהיה השיקול שבגינו נוותר על המסלול של עבודה מועדפת. אך לעיתים ההתנסות בסוג המשרות המוצעות במסלול זה הן חוויה שכדאי לחוות ומענק העבודה המועדפת יכול לשמש לכם לטיול לחו"ל.
כמו בהרבה מקרים בחיים הבוגרים, גם פה אין החלטה "טובה" או "לא טובה" וגם לא "נכונה" או "שגויה". יש את מה שמתאים לכם, וזה מה שחשוב !

בהצלחה !

צבירת וותק בחינוך

במסגרת השירות הלאומי שירות של שנה בתחום החינוך מזכה בוותק
של שנה בהוראה ושנתיים של שנות שירות מזכות בוותק של שנתיים.

וכל זאת בתנאי שבית הספר בו נעשה השירות אושר ע"י משרד החינוך
ובתנאי שהעבודה נעשתה בשנת לימודים אחת, במשך 6 חודשים לפחות,
ובהיקף של 1/3 משרה לפחות אם מדובר בהוראה,
ובהיקף של 1/2 משרה לפחות אם מדובר בהדרכה או בעבודה אחרת.