תכנית 'בשביל' של האגודה להתנדבות בשיתוף עם פר"ח, מקדמת מעורבות חברתית משמעותית בחטיבות הביניים והתיכונים, ומלווה את התלמידים במהלך תכנית להתפתחות אישית ומעורבות חברתית של משרד החינוך (מה שאתם זוכרים כ"מחויבות אישית").
מטרות התוכנית הן – לייצר חווית הצלחה לתלמיד, לחזק את תחושת השייכות שלו לקהילתו ולחברה הישראלית, ולהעמיק הידע והשיח החברתי שלו. החזון של `בשביל` הוא שכל תלמיד ותלמידה יתנסו בחוויית מעורבות חברתית מפתחת ומעצימה, בעלת משמעות והשפעה על חייהם ועל סביבתם, יאתר מקומות בהם נדרש תיקון חברתי ויפעל לשנות – ומכאן גם החיבור הישיר לעשיית של האגודה להתנדבות. עד כה יצרה התוכנית כ-500,000 שעות התנדבות בקרב אלפי תלמדים בעשרות בתי ספר
חונכי וחונכות `בשביל` מכינים ומלווים תלמידי תיכון לקראת ובמהלך תהליך ההתנדבות שלהם. זאת באמצעות מפגשים ושיעורים קבוצתיים, מנטורינג אישי, ופעילויות שיא חווייתיות. החונכים זוכים להשפיע על עשרות תלמידים, מאות מוטבים ואלפי שעות התנדבות ומעורבות חברתית של בני הנוער בעשרות בתי ספר מגוונים בכל רחבי הארץ. כמו כן, החונכים זוכים למפגש בלתי-אמצעי עם מערכת החינוך ובהתנסות משמעותית ומעצימה בחינוך פורמלי ובלתי-פורמלי, בהוראה, הדרכה וחניכה.
הפתרון אותו אנו מציעים מבוסס על תכנית דו – שנתית. בשנה הראשונה, עוברים תלמידי שכבת ט` שיעור שבועי המועבר ע"י סטודנטים מצטיינים. בשיעורים אלו זוכים התלמידים להכיר סוגיות מהותיות בחברה הישראלית – מיעוטים, קשישים, עוני ופערים חברתיים, אנשים עם מוגבלויות, זכויות עובדים ואיכות הסביבה. כמו כן, באמצעות ימי שיא חווייתיים, נחשפים התלמידים לגופים, יוזמות ואישים מעוררי השראה הנותנים מענה לסוגיות אלו. יעדנו לכיתה ט` הוא שבכל תלמיד תוצת אש העשייה, ומתוך היכרות וידע יבחר את הסוגיה שבוערת בו, ובתחומה יפעל במסגרת המחויבות האישית.
בכיתה י`, במקביל לשעות ההתנדבות, ימשיכו התלמידים לעבור שיעור שבועי קבוע, בחלוקה לקבוצות עפ"י תחומי העשייה. המפגשים יוקדשו לליווי מקצועי ורגשי איכותי בתחום בו בחרו לעסוק. ליווי ובקרה ביחס חניכה כזה, יבטיח שעבור תלמידים רבים, ועבור הקהילה וצרכיה, העשייה ההתנדבותית תהיה משמעותית יותר והפוטנציאל הטמון בו, אכן ימומש.