ראשי » המיזמים החברתיים של גרעיני השירות הלאומי באגודה להתנדבות

המיזמים החברתיים של גרעיני השירות הלאומי באגודה להתנדבות

"האקתון גרעינים" של האגודה להתנדבות הוליד שורה של מיזמים חברתיים שפיתחו מתנדבות השירות הלאומי של האגודה ברחבי הארץ, במסגרתו הוכרזו שלושה מנצחים. ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות: "היוזמות מדהימות ויצירתיות, והרצון לתרום למדינת ישראל הוא מעורר השראה"

הרשות לפיתוח הגליל והאגודה להתנדבות מברכים את גרעין קרית שמונה שזכה במקום השני עם מיזם `שולחן השבת`, במסגרתו מדי ערב שבת תיערך ארוחת ליל שבת שתיועד לאנשים בודדים, קשישים, אימהות חד הוריות וכל מי שמרגיש צורך ורצון לארוחת שבת קהילתית-חברתית-רוחנית בעיר. המיזם זכה ב-3,000 ₪ לפיתוחו. 

בהאקתון שיצא לדרך בחודשיים האחרונים, התקיימה תחרות מאתגרת בין 30 גרעיני השירות של האגודה להתנדבות הפועלים ברחבי הארץ, יחד עם מאות מתנדבות השירות הלאומי, כאשר כל גרעין פיתח מיזם חברתי מתוך מטרה לייצר פריצת דרך וצמיחה לטובת האוכלוסייה המקומית במקום השירות. היוזמות של הגרעינים עלו לאתר הצבעה ייעודי והציבור הרחב יכל להצביע להשפיע. ההצבעות באתר היוו כ-50% מהשקלול הסופי, ו-50% נוספים היו הצבעות וועדת השופטים שכללו את, ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות, חגית משה, סגנית ראש העיר ירושלים, דוד פלבר, ראש אגף שירות לאומי במשרד החינוך, חיים שולמן, סמנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל, ספי חן ציון, מדריכה ארצית באגף השירות הלאומי במשרד החינוך, תהילה שיימס, מנהלת תוכן וקהילה בקרן קהילות ואורית רוזנברג מנהלת חטיבת השטח באגודה להתנדבות.

בתום התהליך הוועדה בחרה 3 גרעינים זוכים כאשר כל אחד מהם קיבל פקס כספי לטובת פיתוח המיזם. כל אחד משלושת הגרעינים במקומות הראשונים זוכה בפרס כספי שמיועד לטובת פיתוח המיזם, כאשר המקום השלישי מקבל 1,000 ₪, המקום השני 3,000 ₪ והמקום הראשון 5,000 ₪.

היוזמה הזוכה במקום הראשון בתחרות היא "מטבחונכות" של גרעין קדימה. פרויקט שבמסגרתו יוקם בדירת שירות מטבחון שיאפשר לארח בדירה ילדי רווחה וחינוך מיוחד לפעילות חונכות חוויתית משולבת עם תוכן, בישול ואפייה.  בנות גרעין קדימה סיפרו על המיזם הזוכה: "לפני 5 שנים הוקם בדירת השירות חדר חונכויות, שמשמש את בנות הגרעין לחונכות אישית אחד על אחד עם ילדי רווחה ביישוב בכל ימות השבוע. לאור ההצלחה של החדר, ובעקבות העומס הרב שיש עליו, החלטנו להרחיב את הפעילות בהכשרת חלל חדש בדירת השירות לפרויקט `מטבחונכות`, מטבחון קטן ומזמין, שאיתו נוכל גם להרחיב את היקף החונכויות וגם לספק לילדים חוויה חדשה".

במקום השני זכה מיזם "שולחן השבת" של גרעין קריית שמונה, במסגרתו מדי ערב שבת תיערך ארוחת ליל שבת שתיועד לאנשים בודדים, קשישים, אמהות חד הוריות וכל מי שמרגיש צורך ורצון לארוחת שבת קהילתית-חברתית-רוחנית בעיר. המיזם זכה ב-3,000 ₪.
במקום השלישי זכה מיזם "נפגשים בגינה" של גרעין אריאל, במסגרתו תוקם גינה בין דורית- מקום שמטרתו העמקת קשר ושילוב בין כל שכבות הגיל וסוגי האוכלוסיות בעיר. המיזם זכה ב-1,000 ₪.

ראובן פינסקי, ראש הרשות לשירות לאומי אזרחי: "הרוח בעם ישראל שנושבת מכל אחת מהיוזמות היא רוח ענקית, זו הרוח המיוחדת של הגרעינים ושל האגודה להתנדבות. תענוג לראות את העבודה שלכן ולקחת חלק בדבר האדיר הזה. כשמסתכלים על כל היוזמות האלה בתקופה זו, מדובר בקרן אור שאתן משפיעות לרוחב החברה. אשרינו שזכינו לצעירות כמוכן ושזכינו לקחת חלק בעשייה שלכן. תודה רבה והמשך הצלחה לכולן".

ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות: "כשישבנו על הפרויקטים בהאקתון זה היה מרגש בצורה יוצאת דופן. היוזמות שלכן היו מדהימות ויצירתיות, והרצון לתרום למדינת ישראל הוא מעורר השראה. זכינו להיות חלק מהפעילות הזו שלכן. בשנת היובל של האגודה אנחנו מתחילים במיזם הזה שימשיך איתנו. אני רוצה גם להגיד תודה לרכזות ולמנחות של האגודה שמלוות אתכן כל השנה".

דוד פלבר, ראש אגף שירות לאומי במשרד החינוך: "ברכות לכל המשתתפות בהאקתון מכל הגרעינים. היה קשה לבחור מבין כל הרעיונות המקורים. בעיניי כל הפרויקטים היו מרשימים, אבל העיקר זו הכוונה הטובה, ואני מקווה שגם אלו שלא זכו בפרס יוציאו את הפרויקטים לאור. עשיתן עבודה יפה ואני מאחל לכן הצלחה בהמשך השירות למען עם ישראל".

(בתמונה גרעין קרית שמונה. צילום האגודה להתנדבות)

אני רוצה לשמוע עוד!

דילוג לתוכן