ראשי » שירות אזרחי ערבי – דרוזי

שירות אזרחי ערבי – דרוזי

האגודה להתנדבות מציעה מסלול שרות לאומי לחברה הערבית דרוזית מחורפיש בצפון ועד ביר הדאג` בדרום. הצעירים/ות מתנדבים/ות במגוון רחב של תפקידים: במערכת החינוך הפורמלית והלא פורמלית, ברווחה, בבריאות, בביטחון, בעמותות ועוד. המתנדבים שייכים לכל הקשת של החברה הערבית בישראל, הם מגיעים מהערים, מהכפרים והפזורה,  מוסלמים, דרוזים, בדואים, נוצרים וצ`רקסים, כולל קבוצות ייחודיות של צעירים בסיכון ובעלי מוגבלויות.

הייחודיות של האגודה להתנדבות הוא הרצון לייצר ליווי מדויק לכל אוכלוסייה. לכן, במערך הערבי – דרוזי כל אזור מלווה על ידי רכז או רכזת מתוך האזור, היישוב והאוכלוסייה. הרכזים מלווים את המתנדבים משלבי האיתור והמיון ועד לאחר סיום ההתנדבות. גם יועצות הקריירה, שפועלות יחד עם הרכזים ומלוות את המתנדבים לפיתוח אישי והכנה לעולם האזרחות מגיעות מתוך היישובים בהם המתנדבים פועלים.

חזון האגודה להתנדבות – יוצרים שינוי, בונים עתיד – פוגש את מתנדבי המערך בצורך ורצון גדולים להכשרה, הדרכה ותיווך לתוך עולם התעסוקה והאקדמיה, ועל כך אנו נותנים מענה במגוון של הכשרות ארוכות טווח וקורסים שונים שלעתים גם משתלבים בתפקידים שהם ממלאים בזמן השירות.

כמו כן, אנחנו מפעילים ליווי ופיתוח של התנדבות מעבר לשנים של השירות הלאומי – עוד משנות הנעורים במסגרת תכנית `בשביל` בתיכונים או מכינה לחיים בסיום התיכון, ועד לליווי אחרי סיום השירות במסגרת תכנית `בונים עתיד`.

מחוז דרום:

פועל מירושלים ומזרח ירושלים בצפונו, ועד לביר הדאג` בדרום. הוא פועל ביישובים המוכרים והלא מוכרים, בערים ובכפרים, כולל קבוצה ייחודית של בעלי מוגבלויות בדרום וקבוצה של צעירים במצבי סיכון. הוא מכיל תכניות שונות ומגוונות, ומתפתח ללא הרף. מנהלת המחוז היא חיאת עלי סלאח מהיישוב כסייפה ותחתיה 8 רכזים ורכזות, 3 יועצות קריירה ועובדת סוציאלית. בנוסף להכשרות של פרויקט `מענא` לפיתוח אישי וקריירה, קורס העברית וההכשרה הכוללת המכינה לשירות בתחומי החינוך, הכשרת "מסייעי רפואה" מטעם משרד הבריאות והשתלבות בתכנית "עמיתי רפואה" בבתי חולים בדרום, מתנדבי הדרום גם משתתפים בקורסים ייחודיים נוספים: מכינה לחיים במועצה אזורית נווה מדבר למסיימי תיכון וקורס הכשרה ייחודי למתנדבי בית החולים הדסה עין כרם.

מחוז צפון:

מונה כ – 500 מתנדבים ומתנדבות ופועל מרמלה, דרך ואדי ערה בדרומו, ועד לעין קניא בצפון. הוא פועל בערים ובכפרים השונים והמגוונים כולל קבוצה ייחודית של בעלי מוגבלויות ושלוש קבוצות של תכניות תמורה לצעירות במצבי סיכון. מנהל המחוז הוא ענאן קטיש מהיישוב מגאר, ותחתיו 11 רכזות, ו – 2 יועצות קריירה ועו"ס. גם במחוז זה, בנוסף להכשרות של פרויקט `מענא` לפיתוח אישי וקריירה, קורס העברית וההכשרה הכוללת המכינה לשירות בתחומי החינוך מתנדבי הצפון גם משתתפים בקורסים ייחודיים נוספים: מפגשים להיכרות עם האוכלוסיות שונות ומגוונות, קבוצת מנהיגות, קורס יזמות עסקית בשיתוף מרכז חדשנות ויזמות כנרת, ועוד מגוון רחב של הכשרות וסדנאות המעניקות כישורי חיים למתנדבי המחוז.

אני רוצה לשמוע עוד!

דילוג לתוכן