הכנה לראיון

תהליך מציאת מקום שירות מתאים כולל ראיון אצל מעסיק במקום השירות אליו הופנית על ידי הרכז/ת. לטובת הצלחתך, ריכזנו עבורך מספר עצות.

  • רשמ/י את הכתובת אליה את/ה צריך/ה להגיע וכן את מס' הטלפון של המראיינ/ת.
  • במידה וקיימת בעיה להגיע לראיון במועד שנקבע, יש ליידע את המעסיק/ה או הרכז/ת.
  • חשוב להקפיד על לבוש הולם, מסודר וייצוגי (לא גופיות, חולצות בטן, מכנס קצר, כפכפים וכו') – רושם ראשוני קובע הרבה!
  • חשב/י מראש איך תציג/י את עצמך – מה עשית עד היום (לימודים, עבודה, התנדבות וכו') ואיזה ניסיון רכשת (במיוחד ניסיון שרלוונטי לתפקיד הנוכחי).
  • חשב/י מראש למה הגעת דווקא למקום שירות זה ואילו תכונות וכישורים יש בך שיכולים לסייע לך להשתלב ולהצליח במקום השירות. למשל: אחריות, יכולת ארגון, מחויבות, כושר התמדה, מוטיבציה, סדר, מיומנות מחשב, סבלנות וכו'. חשב/י על דוגמה מחייך שתוכל/י לתת לכל תכונה שתראה כיצד היא באה לידי ביטוי.

ביום הראיון

  • הקפיד/י להגיע מעט לפני הזמן שנקבע, על מנת שתוכל/י להתארגן ולהרגיש בנוח. במקרה של איחור, יש להתקשר למעסיק/ה וליידע על כך.
  • יש להשתיק את הטלפון הנייד לפני הכניסה לראיון ואין להניח את המכשיר על שולחן המראיין.
  • תהי/ה מודע/ת לשפת הגוף. כמעט כולם מגיעים לראיון מעט נרגשים וזה בסדר, אך חשוב להיות ערים למה שמשדרים – להשתדל לשבת זקוף, ליצור קשר עין, לחייך! וכמובן לא ללעוס מסטיק בזמן הריאיון.
  • בתום הריאיון תוכל/י לשאול שאלות. חשוב שתכיר/י את המשך התהליך הנדרש ממך.
  • במידה ולא קיבלת תשובה כעבור 10 ימים, ניתן לפנות לרכז/ת שהפנ/תה אותך לצורך בירור מול המעסיק/ה.
  • אם התקבלת – מזל טוב ובהצלחה! אם לא – לא נורא, זה לא בהכרח מעיד על היעדר כישורים. פנה/י לרכז/ת בשנית והתלבטו יחד על מקומות אפשריים נוספים.

חשוב לדעת!  

בעולם העבודה ישנה חשיבות גדולה למסירות, עמידה בזמנים, תקשורת טובה וישירה, לקבלת סמכות, לביצוע משימות ועוד. חשוב שכל אלו יבואו לידי ביטוי כבר בשלב זה –
היו אתם אלו שמתאמים את הריאיון (ולא בני משפחה או חברים), הגיעו בזמן, צרו קשר בשעות מקובלות (בין 8-18). וכמובן, המון המון בהצלחה!

טיפים לקליטה מהירה

  1. שמר/י את מס' הטלפון של הרכז/ת בנייד שלך.
  2. שמרי/י את מס' הטלפון של האחראי/ת עליך במקום השירות בנייד שלך.
  3. וודא/י שאת/ה יודע/ת כיצד להגיע למקום השירות, בדוק/י לפני דרכי הגעה, תחבורה ציבורית, התחשבות בשעות עומס וכו'. במידה ואת/ה משרת/ת במבנה גדול לדוגמת בית חולים, ודא/י שאת/ה יודע/ת כיצד להגיע למקום המסוים שעליך להגיע אליו כל בוקר.
  4. הציג/י את עצמך בימים הראשונים לשירות בפני האחראי/ת במקום השירות.
  5. אל תתבייש/י לשאול שאלות על כל נושא שחשוב/מעניין אותך במקום השירות.
  6. צור/צרי קשר עם הרכז/ת בכל שאלה ובקשה תמיד!