יריד השירות הלאומי-אזרחי נערך בירושלים: אלפי בנות מחפשות איפה יוכלו לתרום בצורה המיטבית לחברה ולמדינה.

בבנייני האומה בירושלים התקיים היריד השנתי לשירות לאומי אזרחי. פגשנו שם את אלפי הבנות המחפשות איפה נכון להן לתרום למדינה ולחברה.

הבנות מספרות על מגוון האפשרויות הנפתחות בפניהם בתחומים שונים ורבים, רפואה, מוסדות חברה, תיאטרון, ביטחון, ממשלה ועוד וכיצד מי שרק לפני שנה השתתפו באותו יריד ממש, מוזמנות כעת להציג בפני תלמידות י"ב את השירות שלהן, לשווק את האופציות השונות ולהמליץ למועמדות על המקום המתאים ביותר עבורן.

ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי מספר על תחושת ההתרוממות לנוכח כ-7000 בנות שמחפשות רק את המקום בו תוכלנה לתרום לחברה ולמדינה. "מרגש הכוח של הציונות הדתית, הכוח של הבנות האלה. כל מי שמדבר על הדור הזה מוזמן לכאן לבוא ולראות את עוצמות", הוא אומר.

על שאלת המשמעות של השירות הלאומי עבורן נראה שכולן רואות את היעד עין בעין, לתרום לחברה, לעם ולמדינה ולעשות טוב, "כשאתה נותן אתה מקבל בחזרה. אני מרגישה מאוד משמעותית", "זו נתינה עם הרבה משמעות ועשייה". זאת לצד הבנייה האישית והמעצבת של הבנות את עצמן ב"סיטואציות שלא היו בבית או באולפנה".

"יש לנו כאן מגוון ענק של אפשרויות ותפקידים שהרבה לא יודעים שהם קיימים בשירות הלאומי", אומר פינסקי ומזכיר כמה דוגמאות "מחינוך ועד שב"כ, מבתי חולים ועד סייבר, כיבוי אש, הדרכה, זהות יהודית ואיכות הסביבה. האפשרויות משמעותיות. יש כאן צבא חברתי שמשנה את פני החברה ומחזק את החוסן הלאומי שלנו".

באגודה להתנדבות – מייסדת השירות הלאומי והמפעילה הגדולה ביותר של מתנדבים ומתנדבות בפריסה ארצית ובינלאומית – מתמקדים השנה ברצון לאפשר לכל אחת להתאים ולדייק את עצמה לקראת העתיד, כדי שתוכל להגיע למקום בו תתרום בצורה משמעותית לחברה מתוך תחושת שליחות, תוך שהיא מפתחת את עצמה ואת עולמה, זאת בעקבות סקר חדש ורחב שערכה לאחרונה האגודה להתנדבות, באמצעות חברת "מאגר מוחות",

הסקר נערך בקרב בוגרים משמונה השנים האחרונות, אשר בדק את המוטיבציה להתנדבות, והעלה נתון מדהים שמראה כי מעל 70% מהבוגרים עוסקים כיום בתחום שמשיק או זהה לתחום בו הם התנדבו בשירות האזרחי-לאומי.

בין המקומות המוצעים לשנה הבאה באגודה להתנדבות: התנדבות במשרד ראש הממשלה, התנדבות בחוות חקלאיות, כפרי נוער, בתי ילד, עבודה עם נוער בסיכון, חלק מצוות בתי החולים, השתלבות במד"א, מגוון תקני חינוך ועוד.

ירון לוץ מנכ"ל האגודה להתנדבות: "אני מודה לראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי, ולצוות החמ"ד, על היוזמה הברוכה לחשוף בפני השמיניסטיות את המפעל החברתי הכי מדהים שצמח כאן בחמישים השנים האחרונות שיוסד ע"י האגודה להתנדבות".