מנכ"ל האגודה להתנדבות: "היום יש אצלנו כ-4500 מתנדבים, בתחומים שונים כמו חינוך, רווחה, ביטחון , בריאות ועוד. לפי סקר שנעשה 70% ממסיימי השרות ממשיכים ללמוד ולעבוד באותו תחום בו התנדבו".

האגודה להתנדבות – איך הכל התחיל? ירון לוץ מנכ"ל האגודה מתארח אצל דודו סעדה ומספר על תחומי התנדבות הקיימים, הרוח ותחושת השליחות שמובילה את המתנדבים שכבר לא בבלעדיות לבנות הציונות הדתית אלא פתוחים למגזרים נוספים, על ליווי מקצועי נפשי ורגשי במהלך השירות, ואיך נותנים מענה במציאת מקום מתאים לפי רצונות יכולת וצרכים משתנים.

האגודה להתנדבות היא אחת הגופים החברתיים הגדולים במדינה: "השרות הלאומי נוסד לפני 51 שנים, האגודה המציאה וייסדה את המושג שרות לאומי, שנתן מענה לבנות הציונות הדתית שלא הלכו לצבא מטעמי דת, ומאז השרות הלאומי נפתח למגזרים נוספים. היום באגודה להתנדבות יש כ-4500 מתנדבים, בתחומים שונים כמו חינוך, רווחה, ביטחון , בריאות ועוד.

"לפי סקר שנעשה 70% ממסיימי השרות ממשיכים ללמוד ולעבוד באותו תחום בו התנדבו. השקעה במתנדבים תשפיע גם על תחום התעסוקה העתידי, וכשיש מחסור בעובדים בתחומים מסוימים שרות לאומי מוטה תעסוקה יכול לקדם ולהרחיב עובדים בעתיד. יצרנו באגודה תהליך שנקרא 'משולש השירות המשמעותי', שכולל שלושה קודקודים: רצונות, יכולת וצרכים מותאמים לכל מתנדב. ברגע ששלושת הקודקודים מתחברים לרוב יהיה שירות משמעותי".

לוץ מוסיף: "החזון שלנו באגודה – שירות לאומי זהו אמצעי ולא מטרה. המטרה היא לחזק את החוסן החברתי במדינת ישראל. עושים את זה יחד עם כל מרכיבי החברה הישראלית, בלי לטשטש אף זהות של אף אוכלוסייה. יש כיום 6 תוכניות שונות: כאלה שקיבלו פטור משרות צבאי על רקע דתי, מי שקיבלו פטור על רקע רפואי, צעירים במצבי סיכון, צעירים עם מוגבלות, ומתנדבים מהחברה הערבית, דרוזית ובדואית. לכל תוכנית יש את המעטפת המתאימה לה".